Alapértelmezett színséma Nagykontrasztú színséma


KERESÉS





















Link küldés
.
Cikk nyomtatás
Link küldés
.
Cikk nyomtatás
Link küldés
.
Cikk nyomtatás

Copyright © 2003-2013. Commitment Zrt.

Link küldés
.
Cikk nyomtatás


A gyermekeket minden érdekli, ha játékosan tálalják nekik a témát – Az életszerű feladatok segítenek a pénzügyi tudás elsajátításában


Idén másfélszer többen jelentkeztek az általános iskolásoknak szervezett K&H Vigyázz, Kész, Pénz! pénzügyi vetélkedőre. Nemcsak Budapestről és a nagyobb városokból, de az ország minden részéből, határ menti kistelepülésekről is küldtek megoldásokat az iskolák. A pedagógusok szerint a program révén olyan gyakorlati tudást szerezhetnek a diákok, amit ők a tankönyvekből nem tudnak nekik megtanítani. Az idei évben a Klebersberg Intézményfenntartó Központ is támogatta a programot.

Idén negyedik alkalommal rendezték meg a K&H Vigyázz, Kész, Pénz! pénzügyi vetélkedőt, amelyen számos csapatot ismerősként üdvözölhettek a szervezők. Idén a 7–8. osztályosok kategóriájában első helyezést ért el a Dollars nevű csapat, akik a pécsi Sztárai Mihály Általános Iskola, Óvoda, Bölcsőde és Alapfokú Művészeti Iskolából érkeztek a fővárosba. Eddig minden évben indultak a versenyen, tavaly is bejutottak a döntőbe az 5–6. osztályosok kategóriájában, akkor negyedik helyen végeztek. „Előnyt jelentett a verseny során, hogy már volt rutinunk, ugyanakkor minden évben mások voltak a feladatok, így sosem tudtuk előre, mire számíthatunk” – mondták a gyerekek. Hozzátették: azért szeretik ezt a vetélkedőt, mert a feladatok játékosak és érdekesek, egyben sok hasznos információhoz jutnak általuk, amit a mindennapi életben is tudnak használni. A Dollars csapata idén sokat készült a versenyre, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy minden eddiginél erősebb mezőnyben kellett helyt állniuk: idén másfélszer többen jelentkeztek az általános iskolásoknak szervezett pénzügyi vetélkedőre.

Az idei évben a Klebersberg Intézményfenntartó Központ is támogatta a programot. „A KLIK számára nagyon fontos az esélyegyenlőség biztosítása. A K&H programját megismerve örömmel láttuk, hogy az információk online továbbítása és a helyi bankfióklátogatások révén nemcsak a nagyvárosokban, hanem a kistelepüléseken élők is könnyen hozzájutnak ehhez a hasznos tudáshoz” – mondta dr. Kántásné dr. Szabó Ivett zsűritag, a KLIK munkatársa.

Nemcsak Budapestről és a nagyobb városokból, de az ország minden részéből, határ menti kistelepülésekről is küldtek megoldásokat az iskolák. A nyertesek között volt kisvárosi csapat is, a Csak Csinos Csajok, a Mezőkovácsházi Csanád Vezér Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola képviseletében. Felkészítő pedagógusuk, Kovalcsikné Borombós Edit elmondta, szerinte a nagyvárosi, fővárosi és vidéki diákok között nincs különbség tudásban, de a távolabbi települések lakói sokszor nehezebben jutnak el egy-egy versenyre. A pénzügyi vetélkedő egyik előnyének tartotta, hogy honlapról letölthető anyagokat kaptak, valamint az első, online forduló során nem kellett utazniuk.

Gönczi Gábor, az RTL Klub Fókusz című műsorának szerkesztő-műsorvezetője, zsűritag szerint a verseny egyik hozadéka, hogy a részt vevő diákok nem fognak félni a banki ügyintézéstől, az ATM-től, a bankkártyától, a befektetésektől, hiszen már gyermekekként megismerik azokat az alapfogalmakat, amik révén eligazodnak majd a pénzügyi világban.

A felkészítő pedagógusok visszajelzése szerint a gyermekeket könnyű volt meggyőzni, hogy vegyenek részt a vetélkedőn, több esetben a szülők fordultak hozzájuk és kérték, hogy készítsék fel a gyerekeket az egyes fordulókra. A tanárok valamennyien felhasználták a bank által összeállított oktatási segédanyagot. A verseny után többen is elmondták, hogy a játékos feladatokat örömmel végezték el a gyerekek, így észrevétlenül és gyorsan megtanulták a pénzügyi fogalmakat, összefüggéseket, és így olyan ismeretek birtokába jutottak, amiket a tanórák keretében, a tankönyvekből nem tudnának nekik megtanítani.

Az idei feladatok közül nagy sikere volt a Betűről betűre játéknak, ahol a kicsiknek egyszerűbb fogalmakat kellett kitalálniuk – mint a nemzeti bank vagy a minimálbér – minél kevesebb betűből, a felsősöknek azonban már nehezebb kifejezésekkel kellett játszaniuk, mint a konvertibilis valuta vagy a kettős irányú körforgás. A nagyoknak már összetett feladatokkal is meg kellett birkózniuk, például az osztályuknak kellett egy minél szórakoztatóbb, eseménydús délutánt szervezniük adott keretösszegből.



Link küldés
.
Cikk nyomtatás